Cserpes István a Szerda este meghívottja volt

 

Tartósítószer, mesterséges színezék, és aroma, az nincs. Van viszont eredeti, „ősi” recept szerinti Trudi, erdélyi áfonya, és tejből készült joghurt.

 

A tejnek lelke van, Cserpes István pedig egy jó pszichológus. Aki nem csak hallgat, de ért is, és formálni tudja ezt a lelket.

 

Pár éve még a felső középosztály hóbortjának számított Cserpes terméket venni a limitált számú helyen, ahol elérhető volt, ma már azonban a legközönségesebb egyetemi büfében is lehet kapni legalább 4-5 féle méretes, letisztult dizájnú joghurtot. Ez is más, mint a többi, de nem kirívóságával, hanem őszinteségével. Az eleinte „alternek” számító Cserpes Tejivó most már a 4bro Bistro szórakozó hely romjain nyitott új virágot, alig pár hete.

 

Úgy tűnik, hogy a Cserpes, mint brand sikere nemtől, kortól és társadalmi státusztól független.

 

Mi állhat ennek hátterében?

 

Erről mesélt Cserpes István a Mathias Corvinus Collégium szerda esti beszélgetésén.


Vásárlóként elegem lett, szakmailag pedig bosszantott az, amit az iparunkkal műveltek. Nem vették figyelembe a tejtermék sajátosságait, fontosabb volt, hogy a  tartós tej több hónapig megőrizze a szavatosságát, a joghurt pedig megálljon a kiskanálon – csak éppen a csomagoláson belül lévő dolognak már nem sok köze volt a tejhez. Ugyanez bekövetkezett a hús- vagy a sütőiparban is, ezért tudják szilveszterkor eladni a 190 forintos virslit és a hatforintos zsemlét. Én ehhez nem akartam asszisztálni és eldöntöttem, hogy lesz, ami lesz, „normális” beltartalmú termékeket fogok gyártani, amiben az van, aminek lennie kell. 2005 körül el is kezdődött Cserpes termékek gyártása.” – mondta el Cserpes.


A sikerük pedig kétségtelen. Hátterében szerinte az áll, hogy a vásárlóknak is elegük lett abból, hogy a gyártók bármit lenyomnak a torkukon és alternatíva hiányában ezt kénytelenek elfogadni.


Vagyis, Cserpes István egy jó pszichológus, aki nem csak hallgatni tud, hanem ért is. Érti a vásárló éhségét a minőségre elérhető áron, annak a kívánságnak a hangját, hogy őt is emberszámba vegyék, és ne próbálják meg letolni a torkán a kukoricakeményítős TúróRudit. Az ugyanis nincs a Cserpes Trudiban, csak préselt túró, ahogyan a csokoládét is étbevonóval helyettesítik – az eredeti recept szerint. „Felhívtam a vállalkozót és azt mondtam: tudja mit, legyen az az étbevonó 25%-os a 20 helyett. – De hát Cserpes úr, az drágább lesz! – Nem baj. Legyen 25%.”- mesélt el egy anekdotát mindennapjaiból a vállalkozó.


Jól látszik tehát, hogy Cserpesnek valóban nem a profitmaximalizálás az elsődleges célja, hanem a kompromisszumok nélküli minőség gyártása, ami megfelelő helyen, megfelelő közönségre találva, mégis elképesztő nyereséget termel.


A titok tehát ennyi. Egy jó pszichológus, aki utána azt teszi, ami a páciensnek a legjobb. Tejből csinál tejterméket. Nem enged a 25-ből. Más semmi.

 

Rudi Alexandra

 




Bekker Balázs nyerte a Komáromy Gábor-ösztöndíjat

 

Sajtóközlemény

Budapesti diákok nyerték meg a Heavener International Case Competition esettanulmány-megoldó versenyt

 

A győztes csapatban MCC-s hallgató és alumna is szerepelt

Felvételt hirdet a Jog szakirány

 

"Változatos feladatok, intelligens, kommunikatív társaság, a felvételi fogalmával számomra mindaddig összeegyeztethetetlen hangulat"