David Venter adott elő az MCC Kolozsvári programján

 

Dr. David Venter, a belgiumi Vlerick Management School professzora, Nelson Mandela egykori kommunikációs tanácsadója 2013. november 13-14-én a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaság- és Gazdálkodástudományi Karán tartott előadást és szemináriumokat az MCC-GTK Leadership Program keretén belül. Az előadás címe: "Crisis communication", míg a szeminárium-sorozat témája: “Learning to negotiate” voltak.

 

Az esemény a Mathias Corvinus Collegium és a kolozsvári Gazdasági Tanácsadó Klub közreműködésével jöhetett létre. Az előadás minden érdeklődő számára nyitott volt, míg a szemináriumokra a GTK tagjai mellett más szakkollégiumok és szervezetek (Közgazdasági Kutató Klub, MarkeTeam Szakkollégium, Mikó Imre Szakkollégium, Romániai Magyar Közgazdász Társaság, illetve a kar román és angol tagozatainak) képviselői is meghívást kaptak.

 

 

Válságkommunikáció előadás - beszámoló

 

„Az előadás során a vállalatok életében előforduló krízishelyzetek kezeléséről hallhattak a jelenlevők. A bevezetőben néhány olyan példa került említésre válsághelyzetekre, mint a 9/11, az Exxon Valdez természeti katasztrófa, a fukushimai baleset, a thaiföldi cunami, amelyek mind próbára tették az érintett vállalatokat és kormányzatokat. ”A válsághelyzetek elkerülhetetlenek egy vállalat életében” – jelentette ki Venter professzor, a kár mértéke azonban a vállalat reakciójától és megoldó képességétől is függ. Ebből a megállapításból kiindulva az előadó számos hasznos tanáccsal látta el a hallgatóságot a válsághelyzetek kezelésére.

 

Az elsődleges szempont a vállalat belső szerkezetének, működésének megismerése, amely segítségével feltérképezhetőek a vállalat kockázatot jelentő pontjai. Fontos egy előre rögzített, standard válaszokkal, eljárásokkal kitöltött válságstratégiát is kialakítani, melyet a vállalat minden alkalmazottjának ismerni kell.

 

A második szempont a vállalaton kívüli érintettek ismerete. Elsősorban lényeges a vállalat működési területéül szolgáló piac részletes elemzése, ezáltal feltárhatóak az egyes lehetőségek valamint veszélyek. Alapvető a média tisztelete, hiszen csatornát képez a vállalat és annak közönsége között.

 

Ha a válsághelyzet bekövetkezik, akkor a leghitelesebb azonnali reakció az eseménnyel kapcsolatos részletes információk közlése és a felelősség vállalása. Mindezek alkalmazásával a kár csökkenthető, a vállalat reputációja később hatékonyabban visszaállítható.”

(Czirják Renáta, GTK junior tag)

 

További információk az előadásról a sajtóban: http://penzcsinalok.transindex.ro/media/cikk/14364

Köszönjük meghívott előadónknak a tartalmas előadásokat és szemináriumokat!

 

Forrás: gtk.ro

 



David Venter Magyarországon tart tárgyalástechnika tréninget

 

Közkedvelt oktatónk kurzusa most nem csak az MCC hallgatói számára elérhető

Újra esetversenyt rendez a Nemzetközi kapcsolatok szakirány

 

Jelentkezni május 5-ig lehet

BCG Strategy Cup – 10th Edition

 

Gratulálunk dobogós helyezett hallgatóinknak!